Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany

Výroba příčného pohonu

Autor: Tatka - Neděle, 15.03. 2009 - 20:16:25
Téma: Lodě a jiné vodní stroje

Po stavbě Pawliny, mně loďky pro TT nějak chytly a začal jsem stavět další "Damen" - Stan Tug 1907 - Jenis a byl potřeba opět příčný pohon......

I když jej skutečná loď (Jenis) nemá, jeví se mně příčný pohon (v podstatě jednoduché lopatkové čerpadlo) při manévrech s vlekem jako nanejvýš vhodný.  Cílem byl vysoký výkon, životnost a pokud možno bezporuchový provoz. Jeho konstrukce je podobná jako u příčného pohonu určeného do Pawliny, jen původně mosazná kluzná ložiska jsem nahradil nerezovými ložisky (S MR 104ZZ),  protože v prvním pohonu se mně je podařilo přidřít. Sice jsem je opravil, ale uvnitř trupu to nebyla nic moc práce.

Vlastní tělo je vysoustružené z hranolu duralu 40 x 40 mm.

Vnitřní prostor čerpadla, zapuštění pro Gufera, otvor pro domeček ložiska a otvory pro trubky.

Soustruh a soustružník se zapotil...

Domeček pro zadní - nalisované ložisko. Domeček je taktéž nalisovaný a ještě lepený (Loctite 638).

Kryt je opět vysoustružený z hranolu.

Na krytu je opět nalisovavý a lepený držák motoru.

Trubky jsou zalepené oblíbeným Loctitem.

Do těla bylo nutné vyřezat závity (M2) pro stažení celku.

Zalisované ložisko.

Hřídel je vyrobená z nerezi a průměry hřídele pro Gufera (6X16X7) jsou stočeny neobvykle na průměr 5,55 mm. To sníží tření a mám to odzkoušené z Pawliny,  že tam takto upravené hřídele zatím těsní po roce používání bez problémů. Pro lopatky (1 mm mosaz) jsou vyfrézované drážky v hřídeli a lopatky zaletované cínem.

Těsnění stačí z tvrdého kartonu namazaného silikonovou vazelinou.

Zalisovaná gufera a osazená hřídel.

Osazený motor Graupner 500 E 12 V. Spojka je pevná duralová se čtyřmi červíky.

Celek se vrtí pěkně a jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží.

 
Související odkazy
· Více o tématu Lodě a jiné vodní stroje
· Další články od autora Tatka


Nejčtenější článek na téma Lodě a jiné vodní stroje:
Otvírání vody 2019

Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.75
Účastníků: 4

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

"Výroba příčného pohonu" | Přihlásit/Registrovat | 4 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.

Re: Výroba příčného pohonu (Hodnocení: 1)
Od: Mak - Neděle, 15.03. 2009 - 21:07:35
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Tatko jako vždy skvělá práce !!!! je vidět že tě to hodně baví!
Re: Výroba příčného pohonu (Hodnocení: 1)
Od: mirrat - Úterý, 17.03. 2009 - 10:52:40
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.mira.rcfogli.cz
 
Jenom kroutim hlavou!Zlaty ruce!Vyborny napad!
Re: Výroba příčného pohonu (Hodnocení: 1)
Od: LUBOS - Úterý, 17.03. 2009 - 19:32:06
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Milane , ty fakt umíš VYNIKAJÍCÍ OPĚT ZA 1***

Re: Výroba příčného pohonu (Hodnocení: 1)
Od: Dusi - Pátek, 24.10. 2014 - 14:24:50
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://rcmodely.nasehobby.sk
Klobouk dolů před perfektní kovodělnou prací ;)

Copyright © 2006-2021 MK RC Fógli Brno z.s.
Hostováno na serveru IT STUDIO s.r.o.

Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund