Optima 3 oprava + dodělání klapek 
Vzhledem k tomu že se mi podařilo při mé hlouposti optimu zapíchnout velmi vzorově do země nezbylo mi nic jiné než bud se s Optimou rozloučit nebo zabojovat a opravit popraskaný trup a obě zlomené křídla. Varianta jedna neboli odpadkový koš se mi nelíbila měl sem tohle letadlo velmi rád a polétání s ní bylo vždycky zážitkem a adrenalinem. Zvítězila tedy oprava která nebyla lehká ale přeci jen nereálná. Oprava trupu který nebyl zlomený ale jen popraskaný byla celkem snadná 40 gramová látka a Letoxit vše celkem obstojně opravily i když za cenu zvýšení váhy trupu což zase tak tragické nebylo tragický po obroušení trupu na místech prasklin jsem laminoval někde jednu někde až 4 vrstvy látky záleželo na místě hlavně úchyty křídel bylo nutné pořádně zpevnit. Po olaminování a zpevnění celého trupu jsem skoro celý trup obrousil a tím ho zprůhlednil což nebylo moc estetické tak jsem zakoupil barvu ve spreji ale tentokrát oranžovou kvůli zviditelnění celého letadla (později dostaly i křídla nástřik zespodu oranžově) poslední opravou v trupu bylo vlepení motorové přepážky na své původní místo. 
Oprava křídel byla poněkud složitější i z důvodu toho že sem si vymyslel že když už řežu do křídel tak přidělám i klapky které při brždění optimy jsou celkem důležité neboť tohle letadlo nějak nechce přistávat a stále letí a letí J křídla jsem v místě kde byly zlomeny odhalil od potahové dýhy až na polystyren který tvoří jádro vložil jsem mezi tyto díly 3 nosníky 2 x 8 mm smrkové postavené na výšku a zapěnil je purexem do polystyrenu tak aby se spojili s celou vnitřní částí po zaschnutí jsem obnažené plochy laminoval 40 gramovou látkou a Letoxitem aby se plocha ještě víc zpevnila a na tuto látku po zaschnutí Letoxitu a obroušení přišla na řadu závěrečná vrstva dýhy kterou jsem měl jako vzorek přibalenu od pana Svobody přímo k modelu po nalepení dýhy došlo ještě na zatmelení šlehaným tmelem obroušení a následný povrchový lak ohledne oprav jeto vše. 

Poslední věcí která už není opravou ale doplňkem jsou klapky které jsem chtěl a tak došlo na vyříznutí křídla v místě klapek a olemování balzovými a smrkovými hranolky vnitřních obnažených hran tím se zpevnilo křídlo které přišlo o oporu v hranách klapek poslední co bylo třeba udělat je zpevnit zbytek křidla který drží za šrouby v trupu vzhledem k tomu že to je tenký proužek který zbyl po odděleni klapek tak jsem vypálil komplet polystyren ven a cele to zalil Letoxitem a vycpal skelnou tkaninou abych ho zpevnil a pak jsem ještě to cele z hora přelaminoval třemi vrstvami tkaniny. Další částí bylo udělat panty které na klapky stačí z folie Oracor posléze jsem nalepil páku na táhlo a vyřízl otvor na servo na klapku a nalepil je do křídla a zalil tavnou pistolí. Po natažení táhla a povrchové úpravě došlo i na poslední věc a to je zprovoznění serv v křídle tak aby se mi nepletly dráty tak jsem koupil konektory do PC které mají 9 pinů naletoval od obou serv konce k tomuto konektoru a ten jsem vlepil do křídla tak že v místě směrem do trupu po namontování kouká jen konec konektoru tím pádem nemám na křídle žádné viditelné a zranitelné drátky, které by se mohly utrhnout nebo časem ukroutit. 

Poslední úpravou a to důležitou bylo vyrobení pouzdra na přijímač a to z pěny která se dává jako ochrana při koupi různé elektroniky do rohu krabic, přijímač se v pěně krásně schová a je chráněn (u prvního sem to neudělal a přišel jsem o přijímač za 1700 korun který se zlomil). 
Na závěr už zbývali jen nějaké kosmetické úpravy a mohu optimu otestovat a odladit brždění pomoci klapek popřípadě v létě termiku a jiné letové vlastnosti tak i létání na svahu na který se dost těším. Mak
První článek o stvbě Optimy
|