Hlavní menu
· Úvodní strana
· O klubu
· Členové klubu
· Hangár
· Svahy
· Lodě
· Auta
· Dílna
· Elektronika
· Fórum
· Fotogalerie
· Videogalerie
· Počasí v Brně
· Downloads
· Odkazy
· Seznam témat
· Archív článků
· Top 10
· Můj účet
Přihlášení (registrace)
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
TopList
RSS/XML
· RSS 0.91
· RSS 2.0
· Atom
Partnerské stránky
MoNaKo - Modelařina Na Koleně

Tug Towing CZ

MK ALKA Žatčany

Analyzátory výkonu - část první

Autor: Pop - Úterý, 05.02. 2008 - 19:00:50
Téma: Elektronika

K čemu slouží analyzátory výkonu pro elektrolety, asi vysvětlovat nemusím. Pokud máte model koupen jako stavebnici, popř. stavíte podle plánů s doporučenými a odzkoušenými pohony, analyzátor nepotřebujete. Jakmile se rozhodnete s pohonem experimentovat, může vám analyzátor pomoci zachránit model od nechtěné jednorázové nevratné konverze elektropohonu na spalovák až čuďák.



Už dlouho přemýšlím o koupi kouzelné krabičky, která by mi zobrazila, co se děje v pohonné soustavě mých zatím malých letadélek s elektropohonem. Protože dostupných aparátků je povícero s různými možnostmi, dal jsem dohromady tento malý článeček, který shrnuje informace o jednotlivých typech analyzátorů, na které jsem v průběhu bádání narazil.

Žádné z těchto zařízení zatím nevlastním, osobní zkušenosti nejsou, takže pouze shrnuji technické informace z webů výrobců a dodavatelů.

V první části shrnu dostupné analyzátory, které jsou macatější jsou určeny spíše pro pozemní použití, v druhé části pak analyzátory, které jsou určeny pro tvoření záznamu za letu.

Wattmetr Multiplex MX8120

Jednoduchá krabička s displejem, na kterém jsou neustále zobrazeny aktuální hodnoty.
Umožňuje měřit okamžitý proud, okamžité napětí, napětí zdroje, proteklý náboj (lze použít např. i pro připojení k nabíječce, která nemá vlastní měření a tím získání informací o kapacitě akumulátoru).

Nemá žádnou možnost ukládání údajů a jejich následného zpracování.

Technické parametry

Napětí: 3,3 - 50,0 V stejnosměrné
Proud: 70,0 A trvalý, max. 100 A po dobu 10 s
Rozměry: 101x57x24 mm
Hmotnost: asi 100 g

Cena: 1249,00 Kč, dodává RCM Pelikán

WATT'S UP

Také jednoduchá krabička s displejem, na kterém jsou stále zobrazeny okamžité proudy, napětí a výkon. Další položka je tzv. datová fronta, což je jedno políčko, ve kterém se dokola zobrazují proud (A), proudová špička (Ap) od chvíle připojení, energie od chvíle připojení (Wh), minimální napětí (Vp) od chvíle připojení a max. výkon (Wp) od chvíle připojení . Využití je stejné jako v případě Multiplexu, ale díky zaznamenávání špičkových hodnot lze použít i pro jednoduchý záznam za letu. Pro měření nízkých napětí lze použít externí zdroj (např. přijímačové aku).

Krom záznamu špiček nemá žádnou možnost ukládání údajů a jejich následného zpracování.

Technické parametry

Napětí: 0 - 60,0 V stejnosměrné
Proud: 50,0 A trvalý, max. 100 A krátkodobě s chlazením
Rozměry: 71x43x21 mm
Hmotnost: 66 g

Cena: 1499,00 Kč, dodává Hořejší model

E-meter Hyperion

Toto už je krabička, která má možností více.
Kromě měření napětí a proudů a kapacit umožňuje měřit otáčky pro 2-7 listé vrtule a má paměť, do které se dá uložit pět sad měření. Tyto se dají následně vytáhnout do PC a analyzovat buďto dodaným programem nebo prográmkem LogView.
Po zadání vstupních údajů o vrtuli umí měřit účinnost pohonu.

Technické parametry

Dostupné informace jsou velmi kusé, jsou uvedeny dvě proudové sondy – do 20ti A a do 100A.

Cena: základ se 100A sondou za 2355,00 Kč, propojení na PC se dokupuje zvlášť, už delší dobu zřejmě není dostupný. Dodává Hořejší model

HIBOX

Z krabičkových měřidel má asi nejširší možnosti. Displej zobrazuje aktuální napětí , proud , výkon , náboj nebo otáčky. Umožňuje plný záznam měřených hodnot, které zůstanou v přístroji uloženy i po ukončení měření a odpojení od napájení. Pokud je v modelu dostatečný prostor, dá se použít i pro záznam za letu.

Přístroj umožňuje měřit napětí , proud, otáčky, zaznamenávat do paměti s periodou 0.1-30 sekund, vypočítat výkonu (Watt) a kapacity (Ah), testování serva a přijímače (krok serva, opakovaný pohyb serva….) Je možné nastavit hodnotu proudu, při kterém se zahájí zaznamenávání

Technické údaje

Jednotka displeje: 85x58x15 mm, hmotnost: 76 g
Sonda: 35x25x8 mm (bez kabelů), hmotnost 30-40g (s kabelem, dle průřezu)
Kapacita paměti: 5400 záznamů, celkem 9 nezávislých bloků s různou periodou měření.
Perioda měření: 0,1 - 30 sec.
Doba měření: 9 minut až 45 hodin
Napájecí (měřené) napětí: 4,6 - 40 Volt
Rozsah měřeného proudu: dle sondy 50 A, 100 A, 200 A (trvalý proud, přetížitelnost 20%)

Cena: základ včetně propojení na PC 1890,00 Kč, sonda 50A 370,00 Kč, sonda otáčkoměru 350 Kč. Vyrábí Petr Sysala , dodává Satria Olomouc

UNITEST

Analyzátor Unitest je stručně popsán v druhé části článku spolu s popisem zařízení Unilog.

 
Související odkazy
· Více o tématu Elektronika
· Další články od autora POP


Nejčtenější článek na téma Elektronika:
Osvětlení remorkéru Monako I. - popis zapojení

Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 2

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

"Analyzátory výkonu - část první" | Přihlásit/Registrovat | 2 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.

Re: Analyzátory výkonu - část první (Hodnocení: 1)
Od: Víťa - Úterý, 05.02. 2008 - 22:43:10
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.panofoto.cz
Užitečný srovnávací článek, takový na netu i v časopisech určitě chyběl. P.S.: chvíli mi trvalo, než jsem pochopil ten fórek se spalovákem v prvním odstavci, dobrý :)
Re: Analyzátory výkonu - část první (Hodnocení: 1)
Od: Jarda - Středa, 06.02. 2008 - 08:32:55
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Opravdu zajímavý článek a problematika jistě hodna pozornosti hlavně nás co jsme se 100% orientovali na elektropohon, díky za něj!

Copyright © 2006-2021 MK RC Fógli Brno z.s.
Hostováno na serveru IT STUDIO s.r.o.

Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.10 sekund